Naamsbekendheidonderzoek Continium

Naamsbekendheidonderzoek ContiniumDiscovery Center Continium is een ontdek- en beleefmuseum waar de bezoekers zelf kunnen experimenteren met wetenschap en ontdekken hoe de wereld in elkaar zit. Het Continium wil haar naamsbekendheid in de regio Zuid-Limburg versterken. In het najaar van 2013 is daarom een publiciteitscampagne gevoerd met vier verschillende uitingen (op Abri’s, bushokjes e.d.), die elk een andere creatieve invulling hebben. RenM Matrix heeft via een 0-meting ervoor en een 1-meting erna vast kunnen stellen of de campagne invloed heeft gehad op de naamsbekendheid en de beeldvorming over het Continium.

De 1-meting bracht aan het licht dat de bekendheid in de doelgroep (kinderen van 8-17 jaar en hun ouders) is gestegen. Ook de voorkeur voor het Continium en de Net Promoter Score gingen omhoog. Tevens is duidelijk geworden welke van de gehanteerde posters het meest effectief is en wat de ontwikkeling in deelregio’s was. Het onderzoek biedt daarmee niet alleen concrete handvaten voor het Continium om de effectiviteit van campagnes te bepalen en ze in de toekomst nog effectiever te maken maar ook om targets te stellen voor de bekendheid en andere effect scores.

Op onze pagina imago onderzoek vindt u meer informatie over het meten van naamsbekendheid en imago.

Deel dit artikel