Onderzoek naamsbekendheid en imago Antea Group

Op 1 januari 2014 veranderde internationaal opererend ingenieurs- en adviesbureau Oranjewoud haar naam in Antea Group. Een spannende stap die goed voorbereid werd om zo niet te verliezen wat Oranjewoud in 60 jaar had opgebouwd. Naamsbekendheidonderzoek wijst uit dat de nieuwe naam is anno 2016 al volledig ingeburgerd bij relaties.

naamsbekendheidonderzoek AnteaBovenstaande conclusie komt uit de onlangs uitgevoerde 1-meting van het imago-onderzoek voor Antea Group. In 2013 – net voor de naamswijziging – werd de 0-meting gehouden. Uit de 1-meting blijkt bovendien dat ook de waarden en expertisegebieden die men aan het oude Oranjewoud koppelde niet verloren zijn gegaan. Op onderdelen is er zelfs sprake van groei, zoals de internationale oriëntatie. De resultaten geven Antea Group een mooi vertrekpunt om de komende jaren op verder te bouwen.

Om Antea Group hierin optimaal te begeleiden, zijn de resultaten van het naamsbekendheid- en imago-onderzoek besproken aan de hand van een RIActiesessie. Dit is een bespreking waarin in samenwerking met Antea Group de resultaten van duiding worden voorzien. Wat betekent dit nou precies? Welke keuzes moeten worden gemaakt en welke varianten zijn daarin denkbaar? Zo’n bespreking volgt het volgende stramien:

  • Resultaten: delen en bespreken;
  • Interpretatie: met elkaar in gesprek over de betekenis;
  • Actie: destilleren van de mogelijk acties uit de resultaten en prioritering daarvan.

Meer informatie over de resultaten van het imago onderzoek is te vinden in het relatieblad van Antea Group (pagina 27). Wilt u meer weten over het meten van naamsbekendheid en imago? Neem dan een kijkje op onze pagina over imago onderzoek.

Deel dit artikel