Effectonderzoek krijgt lang niet altijd de aandacht die het verdient

Grand Prix Customer Media 2013Als jurylid van de Grand Prix Customer Media 2013 laat onze collega Huub Boom zijn licht schijnen over de mate waarin de inzendingen omgaan met effectonderzoek, oftewel het meten van de realisatie van gestelde communicatiedoelen: “De inzendingen laten zien dat de toetssteen effectiviteit het qua aandacht nog altijd moet afleggen tegen conceptontwikkeling, redactioneel format en design. Nog (te) vaak staat bij de doelstelling effectiviteit de mededeling ‘geen informatie beschikbaar’. En dat is spijtig, vooral wanneer dat gebrek aan informatie over de effectiviteit gepaard gaat met goed doordachte concepten en uitvoerig beschreven doelstellingen. RenM|Matrix breekt een lans voor het groeiend aantal cases dat hier wel werk van heeft gemaakt en geeft een aantal tips mee”.

Het complete artikel is terug te vinden op de website van Marketing Tribune. Wilt u meer weten over hoe u het effect van uw communicatie kunt meten? Check dan onze pagina over het meten van communicatie effecten.

Deel dit artikel