Studenten over de communicatie binnen de HAN

De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen wil graag weten of de huidige communicatie voldoet aan de wensen, behoeften en verwachtingen van hun studenten. RenM|Matrix ondervroeg ruim 3.700 studenten naar hun tevredenheid op dit vlak.

communicatie-onderzoek-studentenDe HAN heeft grote ambities richting de toekomst en wil  weten of de huidige interne communicatie voldoende toegerust is om bij te dragen aan het realiseren daarvan. Reden voor het College van Bestuur om een onderzoek te laten uitvoeren dat zicht moet geven op de mate waarin de huidige communicatiekanalen voldoen aan de wensen en verwachtingen van studenten.

RenM|Matrix ondervroeg studenten naar hun ervaringen met de communicatie binnen de HAN. Is er voldoende info beschikbaar om je studie goed te kunnen doen? Kun je goed op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen? Hoe vaak heb je contact met je studieloopbaanbegeleider? Ben je tevreden over het contact met docenten?

Daarnaast is in kaart gebracht welke kanalen studenten voor welke doeleinden gebruiken. Dit gebeurde m.b.v. scenario’s, oftewel fictieve voorbeelden van situaties die studenten in de praktijk kunnen tegenkomen. Welk kanaal raadpleeg je als je op zoek bent naar medewerkers die jou verder kunnen helpen met je afstudeeropdracht? Of welk kanaal zet je in voor het delen van jouw ideeën over hoe het curriculum van je opleiding nog beter kan?

Respondenten die studiegenoten via Facebook, Twitter of Instagram uitnodigden om net als zij de online vragenlijst in te vullen, maakten kans op mooie prijzen. Met als resultaat meer dan 3.700 ingevulde enquêtes, die richting moeten geven aan het versterken en toekomstbestendig maken van de communicatie tussen de HAN en zijn studenten.