Imago onderzoek

Imago en identiteit zijn 2 zijden van 1 medaille. Omdat een corporate imago de weerslag is van het totale handelen van een organisatie, liggen de wortels daarvan in de organisatie  zelf. De identiteit van een organisatie, oftewel het karakter en de manier van werken, heeft een grote invloed op het imago. Daarbij is niet alleen de bestaande beeldvorming van belang, maar ook het gewenste imago en reputatie (de manier waarop de organisatie zich wil profileren, respectievelijk wat ze graag zou willen zijn en uitstralen). Met ons model voor imago onderzoek richten we ons op beide zijden van de medaille.

Onderzoek naar imago en identiteit

Onderzoek naar het imago of de reputatie van uw organisatie brengt, behalve uw naamsbekendheid, in kaart welk beeld de buitenwereld (klanten, toeleveranciers, bevolking) van uw organisatie of bedrijf heeft. Een identiteitsonderzoek toont aan wat een organisatie is en wat ze zou willen zijn.

Imago onderzoekDoor imago onderzoek en identiteitsonderzoek  met elkaar te combineren kan worden vastgesteld op welke punten er hiaten bestaan tussen imago, identiteit en gewenste identiteit, een zogenaamde congruentie-analyse.

RenM|Matrix heeft een model ontwikkeld om deze analyse niet alleen tot in de puntjes uit te voeren maar ook handvatten te geven voor toekomstig beleid. Op die manier weet u aan welke knoppen u moet draaien om imago en gewenste identiteit meer op één lijn te krijgen.

Naast het imago van uw organisatie kan RenM|Matrix ook behulpzaam zijn bij het meten van klanttevredenheid of klantloyaliteit. Bent u nieuwsgierig naar het meten van effecten van campagnes of communicatie-uitingen, neem dan eens een kijkje op onze pagina effectonderzoek.

 

uw contactpersoon

Max Cramwinckel

Directeur communicatieonderzoek

Tel: 043-3508000

m.cramwinckel@renmmatrix.nl

 

Wenst u meer informatie?
Vraag dan onze brochure aan of neem contact op met onze specialist imago onderzoek.

Deze pagina delen