Welke rol speelt u in het leven van uw klant?

Persona onderzoekIn een tijdperk waarin klantdata in enorme hoeveelheden wordt aangeboden, blijft het belangrijk om u af te vragen welke rol u vervult of zou kunnen vervullen in het dagelijks leven van uw klant. Maakt uw product of dienst echt een verschil? Of kan men eigenlijk ook best zonder?

Big data stelt ons in staat om exact te volgen wat uw klanten doen, wanneer en hoe vaak. Het vertelt echter niet waarom zij zich zo gedragen. Vanuit welke behoefte wordt uw product of dienst afgenomen? Waarom kiest men u als leverancier? En hoe groot is de kans dat ze dat blijven doen?

RenM|Matrix helpt u graag bij het vinden van antwoorden. Met persona onderzoek geven wij u een kijkje in het dagelijks leven van uw klanten. Wie zijn zij? Wat beweegt hen? En hoe ziet hun belevingswereld eruit? Op grond hiervan wordt duidelijk welke rol uw product of dienst in hun leven speelt of zou kunnen spelen.

Op deze website kunt u lezen hoe persona onderzoek werkt en hoe het u kan helpen nog meer in de huid van uw klant te kruipen. In een praktijkcase laten we zien hoe persona onderzoek uitgever Media Groep Limburg heeft geholpen in hun doelgroep 4 typen nieuwsconsumenten te ontdekken, met elk hun eigen wensen en verlangens op het gebied van regionale nieuwsvoorziening.

Deel dit artikel