Klantloyaliteit meten

KlantloyaliteitTevreden klanten zijn mooi, klantloyaliteit is nog beter. Loyale klanten leveren nog meer op dan tevreden klanten. RenM|Matrix heeft daarom een instrument voor loyaliteitsonderzoek ontwikkeld dat een organisatie munitie geeft om niet alleen op tevredenheid maar ook op klantloyaliteit of klantenbinding te sturen.

Klantenbinding verhogen met loyaliteitsonderzoek

Aan de hand van ons Klantloyaliteitsmodel wordt vastgesteld hoe sterk de relatie is tussen het oordeel over een element van het dienstverleningsproces en het tevredenheids- en loyaliteitsoordeel (Net Promotor Score, NPS). Hiermee komt strategische informatie boven tafel: het wordt duidelijk welke elementen er daadwerkelijk toe doen en hoe er dus in maatregelen prioriteiten gesteld kunnen worden.

Model_klantloyaliteitIn de basis van het model bevinden zich de van belang zijnde product- en dienstverleningsaspecten, waarvan de invulling per organisatie zal variëren. Deze ‘drivers’ kunnen betrekking hebben op een stap uit de Customer Journey (een proces of een kanaal) en sturen zowel klanttevredenheid als commitment (op rationeel en op emotioneel niveau) en vertrouwen (CES en NPS) aan. Uiteindelijke resultante is loyaliteit (daar waar concurrentie is).

Het klantloyaliteitsmodel van RenM|Matrix is gestoeld op zowel een wetenschappelijke basis als op in de praktijk opgedane ervaring in een veelheid aan branches en producten en diensten, een combinatie die nodig is om maximaal rendement uit klantenonderzoek te halen.

uw contactpersoon

Max Cramwinckel

Algemeen directeur

Tel: 043-3508000

m.cramwinckel@renmmatrix.nl

Wenst u meer informatie over klantloyaliteit?
Vraag dan de brochure aan of neem contact op met onze specialist loyaliteitsonderzoek.

Deze pagina delen