Online pretest NVM campagne

Online pretest NVMDe Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) is bezig met een campagne om meer aandacht te genereren voor de diversiteit van haar activiteiten. Een NVM-makelaar houdt zich namelijk niet alleen bezig met het kopen of verkopen van een huis, maar kan bijvoorbeeld ook fungeren als bemiddelaar bij (tijdelijke) huur en verhuur, als adviseur voor projectontwikkelaars en gemeenten of als taxateur bij erfeniszaken en voor bedrijfs- of beleggingsobjecten.

Om deze boodschap over het voetlicht te brengen, heeft NVM een aantal advertentieconcepten laten uitwerken. RenM|Matrix werd gevraagd om de communicatieve kracht van deze concepten te toetsen. Middels een online pretest is gekeken hoe de verschillende concepten scoren op aspecten als opvallendheid, begrijpelijkheid, geloofwaardigheid en overtuigingskracht. Verder is in kaart gebracht welke associaties worden opgeroepen en in welke mate deze de centrale boodschap ondersteunen.

Een aantal van de geteste concepten is inmiddels verschenen in landelijke en regionale kranten en langs de snelweg. Op deze manier worden consumenten erop gewezen dat men ook op een NVM-makelaar kan rekenen als het niet om koop of verkoop gaat.

Wilt u meer weten over het pretesten van advertentiecampagnes in het algemeen of over online pretesting in het bijzonder, kijk dan eens op onze pagina Pretest onderzoek.