Lezersonderzoek magazine Gezond Idee

Lezersonderzoek Gezond IdeeMaastricht UMC+ ziet naast het bieden van zorg op hoog niveau ook een preventieve taak voor zichzelf weggelegd. Dat wil het o.a. doen door het ontwikkelen van gezonde ideeën en die vervolgens te delen met de bevolking in de regio. In het kader hiervan is in het voorjaar van 2011 het magazine Gezond Idee geïntroduceerd, dat 3 keer per jaar bij het gros van de Zuid-Limburgse huishoudens op de deurmat valt. Naast het magazine heeft Maastricht UMC+ begin dit jaar ook een website gelanceerd met informatie en tips over het behoud en de bevordering van gezondheid.

RenM|Matrix voerde onlangs een onderzoek uit naar de bekendheid, het gebruik en de waardering van zowel het magazine als de website. De belangrijkste conclusie van het onderzoek was dat zowel het magazine als de website op een grote belangstelling mogen rekenen en dat er diverse mogelijkheden zijn om het enorme gebruikerspotentieel nog verder te benutten.

Bent u nieuwsgierig naar het initiatief Gezond Idee of heeft u interesse voor adviezen en tips over gezond leven en gezond blijven? Kijk dan eens op de website van Gezond Idee. Wilt u meer informatie over lezersonderzoek of gebruikersonderzoek? Neem dan eens een kijkje op onze pagina over lezersonderzoek.